Jeśli denerwujesz się na podwyżki kosztów benzyny, być może zechcesz zainteresować się tym tematem, że istnieje alternatywny sposób na tankowanie samochodu, który jest lepszy dla otoczenia, dla silnika oraz dla budżetu, bo kosztuje mniej więcej połowy cena benzyny i oleju napędowego.

Chodzi o gaz. W obliczu tych licznych atutów nasuwa się pytanie, czy właściwie warto przebudować samochód pod tym kątem? Spójrzmy!

Przerobienie wozu na gaz – korzyści
Kluczową zaletą konwersji wozu jest redukcja kosztów paliwa, jaką można obniżyć o około 40%. Wypływa to z faktu, że LPG podlega o wiele niższemu zużyciu paliwa aniżeli benzyna i olej napędowy i choć jest mniej wydajny (około 15% do 20%) – redukcja kosztów z nawiązką to wynagradza.

Piotr Marzec Kraków

Jeśli przerobisz pojazd, będziesz mieć prawo do obniżenia podatku drogowego, bo państwo sprzyja takim rozwiązaniom, z racji tego, że gaz paliwo spalające się w sposób czystszy. Spalając się wytwarza mniej cząstek stałych, a wobec tego może naprawdę przedłużyć witalność wielu silników.

Ponadto auta napędzane LPG wydzielają:
•    14% mniej emisji CO2 niż samochody benzynowe,
•    10% mniej aniżeli silniki diesla,
•    wytwarzają 50% mniej tlenków azotu aniżeli benzyna,
•    wytwarzają 20% mniej tlenków azotu aniżeli olej napędowy.

Jak wobec tego widać są w istocie dużo lepsze dla środowiska. Tym znacznie bardziej, jeśli podróżujesz jednym z mniej ekonomicznych wozów, widzisz dzisiaj bez ogródek, że zdecydowanie warto rozważyć konwersję wehikułu na gaz. Te wszystkie wyżej wymienione argumenty przemawiają za tym w dosadny sposób.