Współcześnie zarządzanie przedsiębiorstwem coraz częściej wymaga od właściciela zlecenia niektórych zadań zewnętrznym podmiotom. Może mieć to związek zarówno z kwestiami bieżącymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Sprawozdania roczne są źródłem niepokoju dla licznych firm. Prócz tego nie każda placówka posiada na tyle wykwalifikowanych członków administracji, by profesjonalnie taki raport poddać analizie. Dlatego też coraz częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej kwestii. Dobre agencje reklamowe nie tylko traktują każdego zleceniodawcę indywidualnie, ale także każdy projekt konstruują od zera. Dokładnie tak dzieje się w przypadku raportów rocznych z funkcjonowania konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły konstruowane od podstaw, bez gotowych szablonów, z wzięciem pod uwagę charakterystyki danego przedsiębiorstwa. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa ma na względzie także cel prokurowania takiego raportu, jego wykorzystanie praktyczne. W procesie powoływania do istnienia raportu rocznego niezbędne są również cykliczne narady z przedstawicielami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport prezentuje treści zarówno procentowe jak i odmienne w atrakcyjny, a jednocześnie fachowy graficznie sposób. Wszelkie badania otoczenia rynkowego są równocześnie przygotowywane przez ekspertów z branży marketingu.